Strony internetowe? Not enough!

androidStrony internetowe to nie wszystko. A raczej – to za mało. Obecnie ważna jest interakcja między firmami, instytucjami i organizacjami. Nie wystarczy już, że na naszej stronie „się coś rusza”. W tej chwili użytkownicy, ludzie do których mamy dotrzeć muszą mieć poczucie udziału, niemal realnej komunikacji z nami. Odpowiedzią na takie zapotrzebowanie są aplikacje internetowe . Ich status nieco się zmienił w ostatnim czasie. Wcześniej były pojmowane jako dedykowane systemy do zarządzania procesami w firmie (produkcja, HR, magazyn, księgowość itd.). Często tworzone są pod dyktando konkretnych potrzeb w celu wymiany czy usprawnienia komunikacji danych między poszczególnymi systemami. Teraz szumne wyrażenie aplikacje internetowe można powiedzieć, nieco się zdewaluowało. Ponieważ aplikacjami nie zajmują się już tylko duże koncerny informatyczne. To teraz chleb powszedni każdej pomniejszej firmy. Era Androida i IOS sprawiła, że aplikacje internetowe przeistoczyły się w produkt dla mas. Obecnie każdy może korzystać z aplikacji udostępnionych w AppleStore lub innych sklepach z aplikacjami na urządzenia mobilne.
Każda firma stara udostępnić swoje aplikacje dla pozyskania jak największej ilości wiernych użytkowników. Dlatego firmy koncentrują się np. na tworzeniu prostych gier, firmy odzieżowe na aplikacjach typu „Out fit dnia”, sieci kawiarni na „Gdzieś tu jesteśmy – przyjdź na kawę!” Nie można jednak przeczyć, że taki obrót spraw wprowadził marketing w nową jakość komunikacji z potencjalnym odbiorcą marki.